Portugal és un dels països als que m'agrada anar tot sovint i descobrir ciutats i paisatges nous. Els trens també són una de les meves debilitats, així que descobrir aquesta línia que uneix Porto amb la Vall del Douro va ser el detonant d'aquesta escapada per terres portugueses regades pel Duero.
La Linha do Douro es va crear a finals del segle XIX amb la finalitat d'unir Porto amb la zona agrícola, gran productora de vins i també connectar-lo amb Espanya i la resta d'Europa. El seu principal atractiu és que transcorre paral·lela al riu Duero des de Regua fins a Pocinho, uns 160 Km, travessant la zona de l'Alto Douro Vinhateiro, Patrimoni de la Humanitat.
Entre juny i octubre surt de l'estació de São Bento, a Porto, un tren històric per fer aquesta ruta però si no viatgeu en aquestes dates, com és el nostre cas, no us preocupeu, des de Regua podreu agafar-lo tot l'any. El tram entre Regua i Pinhão és el més impressionant de tots i aquest és el que vam fer nosaltres. Això sí, no tingueu pressa, és un trajecte lent on el que compta és gaudir del viatge en si mateix i del paisatge espectacular, Patrimoni de la Humanitat en la categoria de paisatge cultural. Aquestes mateixes poblacions: Peso de Regua i Pinhão són les que més val la pena visitar. Per això la meva recomanació és que feu nit en alguna d'elles.
![]() |
| L'impressionant paisatge de la Vall del Douro Vinhateiro |
Peso de Regua
El paisatge que el riu ens proporciona al seu pas per Regua és impressionant i la facilitat de comunicació amb Lamego i els altres municipis de la Vall del Douro fan que sigui la meva opció favorita a l'hora de fer nit en aquesta zona. Els nostres consells per a Regua:
- Recorregueu a peu o amb bicicleta els 2 Km de l'Ecopista Ribeirinha, el camí paral·lel al riu que ens proporciona un paisatge espectacular. També és un bon lloc per veure la posta de sol o per seure a prendre un bon vi amb algun dels increïbles pastissos que hi trobareu (això ho vam fer, per suposat). Acabeu pujant el pont de vianants des d'on obtindreu fantàstiques fotos.
![]() |
| Els ponts i el riu des de l'Ecopista |
![]() |
| Museu do Douro |
![]() |
| Un dels vitralls de la Casa do Douro |
![]() |
| Igreja Matriz |
![]() |
| Capela do Cruceiro |
![]() |
| Capela das Sete Esquinas |
![]() |
| Taula de formatges i embotits del Gato Preto |
Des de Regua vam agafar el tren fins a Pinhão.
![]() |
| Preparades per recórrer un dels trams de tren més bonics |
"Tú, viejo Duero sonríes
Pinhão
Un dels indrets més espectaculars de la zona del Douro Vinhateiro i sense dubte amb l'estació més bonica de tota la línia . Els nostres imprescindibles.
- Visiteu l'estació, amb més de 3000 rajoles distribuïdes en 24 panells. Tots ells fan referència a la producció de vi des de la verema o el trepitjat de raïm fins a l'embotellatge i comercialització.
![]() |
| Estació de Pinhão |
![]() |
| Gaudint del passeig amb vaixell |
- Admireu el pont d'Eiffel, un dels tres que l'arquitecte francès va construir a Portugal, els altres dos són el de Maria Pia a Porto i el de Viana do Castelo.
![]() |
| Pont Eiffel |
- Visiteu alguna de les seves bodegues per tastar els famosos vins. Nosaltres vam visitar la Quinta da Foz. Vam fer un recorregut per conèixer la producció i vam tastar deu vins, 5 del Douro, vins de taula, i 5 de Porto, dolços, que ens van agradar molt.
![]() |
| Quinta da Foz |
![]() |
| Mirador del Casal dos Loivos |
Lamego
Al bell mig de l'Alto Douro Vinhateiro es troba aquesta ciutat històrica amb diversos atractius que val la pena descobrir. Està a uns quinze minuts amb bus de Peso de Regua per la qual cosa esdevé una escapada fàcil d'un dia en el recorregut per la zona.
Què podeu veure a Lamego?
- El Monestir de Nossa Senhora dos Remédios. Sense dubte el principal atractiu de la ciutat. Una impressionat escala barroca de gairebé 700 graons, que surt de l'avinguda Alfredo de Sousa, ens conduirà en aquest preciós monestir, centre de pelegrinatge de Portugal. Mentre pugeu o baixeu a cada replà trobareu elements interessants com estàtues, fonts o murals de rajoles, així que preneu-vos-ho amb calma i dediqueu una bona estona a la visita.
![]() |
| Nossa Senhora dos Remédios |
![]() |
| Catedral de Lamego |
![]() |
| El bonic claustre |
![]() |
| Teatre de Lamego |
- El museu de Lamego. Es troba just al costat de la catedral, en un antic palau del segle XVIII i és un dels museus més importants de Portugal. Té una important col·lecció d'art religiós i funerari, tapissos i altres obres catalogades com a Tresors Nacionals pel govern.
![]() |
| Museu de Lamego |
- La cisterna medieval. Es va construir al mateix temps que la muralla amb la finalitat d'emmagatzemar aigua en la gran sala amb volta de canó de pedra. La cisterna es pot visitar gratuïtament.
![]() |
| La cisterna medieval |
- El castell. Es troba a la part més alta de la ciutat. Es va començar a construir al segle XII. Té una única torre de vigilància des d'on s'obtenen bones vistes. Es pot visitar gratuïtament.
![]() |
| La torre del castell de Lamego |
- La Porta dos Figos, situada a la muralla, era una de les portes que donava accés a la ciutat. Al costat es troba el Museu Arqueològic. Ambdós, porta i museu formen el Nucli Arqueològic Porta dos Figos.
Més informació i fotos a Instagram





.jpg)

















Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa aquí els teus comentaris. Ens ajuden a millorar.