dilluns, 24 de juny del 2019

Pel Maresme. 6è aniversari de BCNTB

El passat cap de setmana del 31 de maig, 1 i 2 de juny l'Associació BCNTB de la que formo part, va celebrar el seu 6è aniversari. Per primera vegada l'esdeveniment no es va celebrar en un lloc concret sinó que va aplegar tota una comarca, el Maresme
El Maresme és una comarca que limita amb el Barcelonès i està integrada per 30 municipis. El seu territori s'estén des de Montgat fins al riu Tordera. Al seu litoral se'l coneix com a Costa del Maresme.
El Maresme ofereix molts avantatges. D'una banda la proximitat amb Barcelona la fa molt accessible amb qualsevol tipus de transport, d'altra banda el fet de tenir platja i muntanya fa que tothom pugui trobar algun al·licient en la seva estada. I és que el Maresme ofereix un munt d'activitats per a tots els gustos.

El cap de setmana va començar divendres a la tarda a la Nau Gaudí. Descobrir-la va ser per a nosaltres un gran plaer. Som molt gaudinians, fins i tot ens vam casar a la cripta Gaudí de la Colònia Güell i crèiem que coneixíem totes les seves obres, però no, se'ns escapava aquesta nau, el primer dels treballs realitzats per l'arquitecte i que ens va deixar bocabadats. Es troba a Mataró i és l'únic que es conserva del projecte per a la Sociedad Cooperativa la Obrera Mataronense que suposa, a més, l'únic projecte que Gaudí va dur a terme per a una societat obrera. Enguany és l'espai d'exhibició de la col·lecció Bassat.

Exterior de la Nau Gaudí

Part de l'organització ja en marxa

Després de les acreditacions va començar un passeig fotogràfic per Mataró. Els assistents ens vam dividir en quatre grups, acompanyats per guies, per recórrer diferents indrets de la ciutat. A nosaltres ens va tocar anar a la Casa Coll i Regàs i tot i que jo ja la coneixia em va alegrar molt poder-hi tornar ja que la primera vegada vaig quedar impressionada.
La Casa Coll i Regàs és un edifici modernista obra de Puig i Cadafalch, que fou arquitecte municipal de Mataró i que la va construir per encàrrec de Joaquim Coll i Regàs, empresari mataroní que va comprar dues cases al carrer d'Argentona per poder-hi construir la seva casa familiar.

Exterior de la casa Coll i Regàs

Detall d'una de les estances

En acabar el passeig vam tornar a la Nau Gaudí on va tenir lloc l'obertura institucional de la festa d'aniversari i on ens van oferir un sopar cultural, elaborat per La Gofreria, que va fer les delícies de tots els assistents.

Parlaments de les autoritats

To a punt per al sopar

El sopar cultural multicolor

Dissabte al matí era el moment dedicat a les activitats. Vam començar el matí al Club de Golf Llavaneras, un club fundat l'any 1945 i que és el quart més antic de Catalunya. Té unes vistes que treuen l'alè. El seu forat més emblemàtic, el número 17, conegut com The island green perquè el seu green és molt petit i està envoltat d'aigua, ha guanyat diversos premis. De primeres, l'experiència amb el buggy va ser fantàstica. Ens va encantar passejar amb aquelles vistes del mar de fons.

Unes vistes impressionants

A punt i amb ganes de començar l'experiència

Passejar amb el buggy per aquell entorn va ser genial

Arribats a la zona de pràctiques, allà comença l'aventura de veritat. Al principi sembla difícil però a mida que li vas agafant el truc ho vas fent millor. L'important és tocar la pilota, ens diu el professor, i nosaltres la toquem, i tant que la toquem, alguns més fort que d'altres i amb més encert però anem millorant poc a poc, sense dubte gràcies al nostre professor, Joan Bertran, del que destaco la seva gran professionalitat.

La bola la toco, l'estil ja és una altra cosa
Ual·la, aquesta ha anat perfecta.
Al final de la sessió, foto de família i a tornar a pujar amb el buggy. Com m'agrada aquest mitjà de transport!!

Estem fets uns professionals
Des de Llavaneres ens traslladem a Arenys de Mar, al Balneari Titus on ens estan esperant. Comencem amb un bany relaxant a la seva piscina exterior, a 32º, després ens fan un massatge de peus amb parafina que ens transporta a la glòria i, en acabar el massatge, ens ofereixen un vermut. Alguns de nosaltres anem a la zona d'aigües interior amb jacuzzi, banyera d'hidromassatge, bany de vapor... altres preferim quedar-nos fora gaudint del vermut i la sensació de tranquil·litat que s'hi respira. Sortim del balneari com a nous.

Sensació total de relax
El Balnerari Titus, un clàssic a Arenys de Mar

D'Arenys ens anem cap a Malgrat, al restaurant La Torreta om tenim el dinar. Un bon àpat que ens carrega d'energia per a seguir, que encara queda molt dia.

Acabat el dinar ens dirigim al Parc Francesc Macià, que està tot just al costat, per començar la gimcana de Joc de Trons patrocinada per Irlanda del Nord. I és que els guanyadors s'enduran un viatge cap a Irlanda per conèixer els escenaris on es va rodar la sèrie. Jo soc de les poques persones que no n'ha vist ni un sol episodi però el meu equip està molt assabentat. Fem una bona marca, però hi ha qui encara la fa millor, què hi farem! Cansar-me en vaig cansar molt, que vam haver d'anar des del parc Francesc Macià fins al del Castell on continuaven les proves i la pujada era dura i encara més corrents. Però ho vam passar bé i això és l'important.

Les capses amb les proves

Acabada la gimcana tornem cap a l'hotel a dutxar-nos i preparar-nos per a la gala.

Cap a les 20:30 comencem a arribar al Centre Cívic de Santa Susanna on tindrà lloc la gala. La sala està preparada de luxe. A l'entrada ens esperen els pernils  i formatges d' Intermundial, la companyia d'assegurances de referència de Barcelona Travel Bloggers i les cervesetes d'Estrella Damm.

El pernil d'Intermundial

Comença un espectacular xou presentat fantàsticament per Sergi Calvache de Cámara en ruta i M. Jesús Tomé de Tus destinos on s'entreguen els Premios con B que concedeixen els patrocinadors, als millors posts, fotos i vídeos de viatges.

Foto dels premiats i els organitzadors

El sopar que ens ofereix Maresme és molt bo i no li falta detall. La cirereta final la posa el pastís que ens deixa a tots amb la boca oberta. Un pastís de dos metres de llarg, amb la forma de la comarca i tots els seus municipis. L'obra d'art l'ha realitzat La Grofreria, la mateixa empresa que ens ha ofert el dia abans el sopar a la Nau Gaudí. Ens quedem sense paraules.

Un sopar de luxe

Sorpresa final de traca i mocador: el pastís del Maresme
Foto de l'organització amb el pastís
Diumenge al matí ens dirigim a Calella per realitzar una activitat que em va agradar molt i, el que és més important, em va fer conscienciar molt de la necessitat de contribuir a canviar el nostre entorn. Es tracta de la neteja d'una riera. Aquesta activitat la vam fer amb coordinació amb un grup de nois i noies de l'Agrupament Escolta Montnegre juntament amb el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme i patrocinada per KLM Vuela Sostenible, un altre dels patrocinadors de l'aniversari.

El nostre grup amb els nois de A.E Montnegre a punt per començar l'activitat
En plena tasca de neteja

Volíem tenir un càlcul aproximat del pes de les bosses
No està mal el que vam recollir
Després de la recollida vam fer un dinar al passeig de Calella que va donar fi a aquest fantàstic cap de setmana.

Dono les gràcies a BCNTB , al Consorci de Turisme Costa del Maresme ,  a BCN+ i a tots els nostres patrocinadors per un cap de setmana com aquest.
Vull donar les gràcies en particular a l'Aqua Hotel Onabrava que ens va donar allotjament, i del que destaco l'amabilitat del seu personal i la qualitat de les seves habitacions així com el seu extens bufet d'esmorzar.

El còmode llit de la nostra habitació a l 'Aqua Hotel Onabrava

Des d'ara ja comencem a somniar en el proper aniversari.