dijous, 12 de maig del 2022

El Salou més cultural

Salou és una de les ciutats més vives de la comarca del Tarragonès. Les seves platges, el seu ambient i la proximitat amb els parcs de Port Aventura i Ferrari Land li concedeixen, sense dubte, un atractiu especial.

Gràcies al 9è aniversari de l'Associació de Barcelona Travel Bloggers, hem tingut ocasió de passar un fantàstic cap de setmana descobrint, com ens agrada fer, la faceta més cultural de Salou.

Al Patronat de Turisme de Salou

Els xalets modernistes del carrer Jaume I

El Modernisme ens apassiona, així que el primer que fem és arribar-nos al carrer Jaume I per descobrir els xalets que teníem ganes de conèixer. Ens podem traslladar amb el pensament a les primeres dècades del segle passat i imaginar-nos les festes que s'hi devien fer en els seus preciosos jardins. Les cases són realment espectaculars i, malgrat que és fosc, no podem parar de fer fotos. L'endemà tornarem per veure-les de dia.

- El xalet Bonet: és el primer que es va construir, com a habitatge de platja de l'empresari reusenc Cirac Bonet. És obra de l'arquitecte Domènec i Sugranyes, deixeble de Gaudí. He de dir que em va enamorar a primera vista.

Entrada al xalet Bonet

M'encanta aquesta casa

- Vil·la Enriqueta: fou construïda per la família Pellicer Querol amb motiu del casament de la seva filla. Ha tingut usos diferents i darrerament va ser un restaurant.

Vil·la Enriqueta

- El xalet Loperena: obra del mateix arquitecte que el xalet Bonet, Domènec i Sugranyes. El seu propietari fou Josep Loperena. Els marcs de les finestres i les portes estan decorats amb rajoles verdes i escuts. Té també una torratxa mirador.

El xalet Loperena

- El xalet Torremar: obra de l'arquitecte Josep Simó per a Eduard Recasens. Avui acull el Patronat de Turisme.

Xalet Torremar, seu del Patronat de Turisme

Altres xalets interessants són el Sol i Mar, primer edifici d'apartaments turístics del municipi i el xalet Mallorquí, més proper a l'estètica noucentista.

La Torre Vella

La torre Vella fou construïda al segle XVI per l'arquebisbe de Tarragona Pere Cardona- l'escut d'armes del qual es troba a la façana- per vigilar els atacs dels pirates- corsaris i pirates van envair la població diverses vegades. Adossat a la torre es troba un edifici de construcció posterior, del segle XVIII.
En l'actualitat la torre acull el Museu de l'Esmalt Contemporani i compta també amb una sala d'exposicions. A més s'hi celebren actes diversos com ara casaments. L'entrada és gratuïta.

El xalet construït posteriorment, al segle XVIII

Els jardins que rodegen la Torre

Museu de l'Esmalt

La Vil·la Romana de Barenys

Es tracta d'un jaciment arqueològic de l'època romana que hauria estat destinat a la producció de ceràmica per emmagatzemar vi i oli.
Es conserva un forn circular amb una graella i s'hi van trobar algunes peces com ara àmfores i diversos recipients de mides diferents, més grans que les àmfores, destinats a contenir vi i també oli.
Hom creu que hi hauria també una premsa per produir vi de les vinyes properes al municipi.

Vil·la romana de Barenys

La graella del forn circular

Es van trobar recipients que contindrien vi i oli

La ruta dels Miradors

Ha sigut el nostre gran descobriment ja que desconeixíem l'existència, tant de la ruta com dels miradors i ens va encantar.
Són un total de 23 miradors distribuïts al llarg de la costa des dels quals s'obtenen unes espectaculars vistes de l'entorn. Estan tots indicats i senyalitzats.
Nosaltres vam fer només uns quants però tornarem, de ben segur, a completar la ruta ja que ens va apassionar i vam fer unes fotos fantàstiques.
Vam partir de Cala Morisca, un dels 23 miradors i vam recórrer, entre d'altres el mirador de la Falconera, el de les Ànimes, el del Far o el de Mar i Pins.
Aquí trobareu tota la informació.

Des del mirador de Cala Morisca

Mirador de la Falconera

El Far de Salou

Fascinada amb els paisatges de Salou

El grup fent la ruta (foto de BcnTB)

El nostre hotel

Durant el cap de setmana a Salou ens vam allotjar a l'hotel Regente Aragón, un hotel molt cèntric, a prop de les platges, amb piscina climatitzada, terrassa solàrium, pàrquing i un variat esmorzar del que destacaria el millor cafè que he pres mai en un hotel ja que la cafetera funcionava amb una mena de càpsules que podies triar entre cafè de Colòmbia, italià, brasiler o de petits productors. Tota una experiència.
Molt recomanable.
Exterior del Regente Aragón

Un molt bon i variat esmorzar, amb dolç i salat

"Els camins ans invisibles,
com s'hi veuen ara clars!
són lluents i tortuosos
i es perden enllà en la mar
i un oratjol fi els arrissa
que els acaba de fer clars.

Són uns camins sense terme
no se sap on van a parar,
els corrents de mar que els menen
ningú no els pot deturar.

Don Jaume, tan alt com era,
les seves naus els fià
i el van dur fins a Mallorca
quan va anar-la a enamorar"
Bonaventura Gassol

Agraïments a BcnTb, el Patronat de Turisme de Salou, l'hotel Regente Aragón que ens va allotjar i l'hotel Olympus on vam celebrar la gala d'aniversari.